Kremlin money used to push propaganda in Baltics

Take note – story published 5 years and 9 months ago

The Re:Baltica Centre for Investigative Journalism, in cooperation with BuzzFeed News and international journalists, have uncovered a scheme in which Russian money is used to finance seemingly independent media in the Baltics.

Titled "Moscow's Mouthpieces", the article traces the sources of funding for three news portals in each of the Baltic states --,, and respectively.

It finds that the websites are actually owned and funded by the Rossiya Segodnya (RT, formerly Russia Today) Kremlin media machine, which also owns Sputnik, a propaganda wire posing as a news service.

The scheme was uncovered only via an investigation of tax evasion and forgery in which, as case documents reveal, the owner of the websites, one Aleksandr Kornilov, was being ordered by a Rossiya Segodnya employee on Skype as to what stories should be published.   

Seen a mistake?

Select text and press Ctrl+Enter to send a suggested correction to the editor

Select text and press Report a mistake to send a suggested correction to the editor

Related articles


Most important