Kremlin propaganda wire Sputnik opens Latvian website

Sputnik, the Russian state-backed propaganda wire that poses as a newswire, has opened a branch served in Latvian and Russian, reported LSM's Latvian-language service Friday.

The wire's announcement to the press says that Sputnik will be talking about the "things that others remain silent about".

The release also also claims that the site's content is created by a "team of professional journalists and editors".

However there is no information on the website over the people involved in the team.

The project is mainly targeted at young people.

Latvian Television's De Facto reported a year ago over the plans of Sputnik to set up shop in Latvia.

De Facto revealed that Sputnik management came to Latvia in an attempt to sign up Russian-language journalists and other media professionals, the show's Olga Dragileva reported.

Sputnik is part of the Russia Today news empire, headed by the notorious journalist Dmitry Kiselov, currently barred from entering the European Union because of his propagandist activities.

Sputnik plans to operate in 34 countries around the world in 30 languages and already operates in eleven countries. It is funded by the state.

Russia Today, a Russian propaganda TV channel, was denied a license to broadcast in Latvia in August.

Latvia already acts as home to several credible Russian news sources including Meduza and Spektr.

Seen a mistake?

Select text and press Ctrl+Enter to send a suggested correction to the editor

Select text and press Report a mistake to send a suggested correction to the editor

Society
Society