Russia Today not welcome in Latvia

Take note – story published 8 years and 9 months ago

Kremlin propaganda TV channel Russia Today has been refused permission to set up shop in Latvia, the LETA news agency reported Friday.

The official Register of Enterprises has decided not to enter the Russian state-owned 'information agency' Russia Today in the list of representations registered in Latvia, the Register of Enterprises told LETA.

The decision was taken by a state notary of the Register of Enterprises who also concluded that the application for the registration of Russia Today representation in Latvia did not conform to the Latvian Constitution and other laws and regulations of Latvia.

The application was seeking registration of a Russia Today representation, not a subsidiary, in Latvia, and it was received on April 29. The Register of Enterprises also requested the National Electronic Mass Media Council's opinion on the matter.

The National Electronic Mass Media Council said it believed that the goal of Russia Today was to disseminate such information in the information space of Latvia that would help the Russian Federation pursue its foreign policy interests.

The council also said it had registered violations by several mass media that had broadcast or re-transmitted tendentious information about Russia and Russia's international activities.

Despite not having the dubious pleasure of hosting RT's tub-thumping, Putin-praising output and rag-tag collection of oddball reporters such as Britain's Graham Phillips, Latvia does already act as home to several credible Russian news sources including Meduza and Spektr.

Latvia also produces its own public Russian-language output via is LR4 radio channel, LTV7 television and our Russian-language sister LSM news portal.

Seen a mistake?

Select text and press Ctrl+Enter to send a suggested correction to the editor

Select text and press Report a mistake to send a suggested correction to the editor

Related articles


Most important