«Baltic Sputnik» exposed

The second in a series of investigations by the Re:Baltica investigative journalism group turns the spotlight on another 'news' outlet that likes to tout the Moscow line about the Baltic states: Baltnews.

The report, titled Sputnik's Unknown Brother, outlines how regional news websites are just part of a larger co-ordinated campaign of misinformation.

Re:Baltica claims it has found documents linking the Baltnews sites in the Baltic states to Rossiya Segodnya, parent company of the Sputnik and RT (formerly Russia Today) news outlets backed by the Kremlin.

The ostensible owner of the three liked Baltnews operations in Estonia, Latvia and Lithuania is a holding company, Media Capital, apparently based at a residential address in the Netherlands.

That in turn is owned by a Russian newspaper, which in turn is owned by Russia's state-backed news agency RIA Novosti, which is part of Rossiya Segodya. So all that lies between Baltnews and the rest of Russian state-run media is a fairly simple corporate dodge.

The report then goes on to outline some of the personalities behind the content and editorial policies of the three Baltnews sites. 

You can read the full Re:Baltica report HERE.

 

Seen a mistake?

Select text and press Ctrl+Enter to send a suggested correction to the editor

Select text and press Report a mistake to send a suggested correction to the editor

Related articles
Society
Society